Wednesday, February 16, 2005

CL Essay

heheeheee!!! Forgotten to mention that my CL essay got 52/70 ...blehz!!! One of the best few in our class, btw, is MT A lvl hor!!! Muahaha!!! Really unexpected...firstly, the essay is done very last minute, think is the midnite b4...haha!!! Secondly, I got no very nice vocabs anyway. Thirdly, My essay is just on the dot, 804 words ...blehZ!!! But who noes, maybe I have got CREATIVITY ...hehehe!!! Was very visibly shocked when I heard my name was in one of the first few...muahaha!!! So look out for newspaper articles hor, u might just see my essay there!!!

my ahemz ahemz, considered good by FAMED writer You Gin de CL essay...
无言之书 <--Dunnoe y she wanna change to this title...so exaggerating!!!
我的妈妈就好像是一个损坏的播音机一样。她不用强硬的语气来吩咐我们做事,而是在我耳旁不停地唠叨,让我慢慢地被她催眠,乖乖地做她想要我做的事。当她心情不好时,她就能不停地破口大骂,要有人来¨修理¨才能让她把嘴闭上。而且,她也只能播华语,方言和一些马来语的节目,永远收不到英文频道。用英文和她交谈常常都牛头不对马嘴,有时还真让人受不了。虽然这个¨播音机¨有一点损坏了,但她的天线还是永远都能接收到左邻右舍或亲戚朋友的一些八卦新闻。她也喜欢和朋友交换最新的¨股市行情¨,像那里的蔬菜水果,海鲜肉类最便宜或最新鲜,她就会集合所有的好朋友到那些摊位去。

还记得小时候我还在呀呀学语时,她喜欢带我到叔叔家让我和表兄妹玩,其实,最终目的是去那里打麻将,常常玩到半夜三更,而我也只好在叔叔家过夜。因为这样,我和妈妈的亲属都打成一片,也在很小的时候就已经学会了赌牌和喝酒。

当我上小学时,她便觉得我可以照顾自己而到叔叔的咖啡店帮忙。连我第一天上小一时也是邻居和佣人带我去。看到同学的母亲都在窗外看着自己的孩子时,心里便觉得自己好可怜。到了小四时,应为有分流制度,妈妈怕我被分到EM 三,所以决定留在家里教我读书。那段时间是我最不喜欢她的时候,因为她的教学方法是把藤鞭放在书桌旁,威胁我一定要把书读好,不然就得承受皮肉之苦。而她得要求却很高,测验都要考得比邻居的孩子还要好。但她对我的期望我到了中四才感觉得到,知道自己无法在学业上帮助我,她便四处替我寻找补习老师,还不辞辛苦的送我上下学和补习班。早上还特地早起,弄早餐个我吃。到了O水准期间,为了不要给我太大的压力,她便常常带我去逛街让我暂时放下功课。

天下没有完美的妈妈,我的妈妈也一样。她虽然对烹饪和缝纫一窍不通但却很体谅我们的心情。所以我把她当成了能谈心事的一位好朋友,也不怕让她知道我的秘密。而且她虽然没念过几年书,但累积的人生经验却很丰富,这些是在书本上读不到的。


hahaha, must admit that some points are abit fake though... As usual, if the wordingz comes out to be some funny funny alien characters, try to encode to Chinese Big5 by right clickin. If unable to right click, just copy and paste to Microsoft word and encode...afterall, IT IS WORTH IT!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home